STRATEGICKà MANA?MENTStratégia ? súhrn zásad ?i pravidiel, ktoré slú?ia k riadeniu procesov alebo ?innostÃ, rep. ako spôson of a bitch plánovania a riadenia?innosti, ktorými sa má dosiahnu? ur?itý cie?Znaky stratégie:- cie?ové smerovanie- systémový charakter- procesné smerovanie- reálna podstata- vyvá?enos? obsahu a formy- variantnos? rie?enia- smerodajnos? pre ?al?ie rozhodnutia- rozhodujúci význam z viacerých h?adÃskVÃVOJ STRATEGICKÃHO MANA?MENTU-prechod od jednoduch?Ãch prÃstupov k zlo?itej?Ãm-od mechanických rie?enà k tvorivým-obzvlá?? dôle?itou ?rtou je postupný prechod od predov?etkým interných problémov k skôr k externýmRozhodujúce fázy vývoja strategického mana?mentu:Finan?né plánovanie ? 50. a 60. roky 20. stor., trhová stabilita, dostatok zdrojov, nástroje ? rozpo?tovnÃctvo a fin. kontrolaPredpovedne tailor-makeované plánovanie ? koniec 60. a za?iatok 70-tych rokov, dôraz na ?asové ?truktúrovanie plánovanias cie?om dlhodobo ovplyv?ova? trhové pôsobenie, efektÃvne rozhvrhovanie zdrojovExterne orientované plánovanie ? koniec 70. tych rokov, do popredia sa dostáva marketingový mana?ment, zvy?ujúca sakonkurencia, po?iadavka na zvý?enie úrovne strategického myslenia mana?érovStrategický mana?ment (integrované strategické riadenia) ? stále sa rozvÃjajúce ?tádium-je chá junký ako systémový proces-h?adá neustálu rovnováhu medzi statickými a dynamickými zlo?kami mana?mentu-prená?a menej záva?nú ?as? zodpovednosti z vrcholovej úrovne riadenia na ?al?ie úrovne riadenia-nové komunika?né prÃstupy-vyu?Ãvanie podporných informa?ných systémov-zmena myslenia, zdôraz?ovanie kreativity-uvedomenie si komplexnosti, nepretr?itosti a flexibility riadenia strategického procesuHLAVNà CIELE MARKETINGOVÃHO STRATEGICKÃHO MANA?MENTU1.optimalizácia uspokojenia potrieb firmy a jej zákaznÃkov2.integrovaná marketingová komunikácia s vy?pecifikovanými trhovými subjektami3.
organiza?né zabezpe?enie má projektový charakter4.obojsmerná orientácia prostredia, dôraz na rovnováhu medzi vnútornými (firemný mix) a vonkaj?Ãmi (marketingový mix) strategickými aktivitami5.variantnos? rie?enÃPRÃSTUPY STRATEGICKÃHO MANA?MENTUPreskriptÃvny (naria?ujúci) prÃstup ? mana?ment genus Musà udáva? smer riadeným ?innostiam, ide tu hlavne o cie?ovú orientáciuDeskriptÃvny (opisný) prÃstup ? stratégia mô?e vzniknú? aj bez formálneho plánu, ide hlavne o to, ?o podnik v skuto?nosti robÃPRÃSTUPY K STRATEGICKÃMU RIADENIU: /vi? rub strany/Racionálne plánovanie ? racionálna analýza a syntéza, presné ur?enie poslania a hlavných cie?ov podniku, vyu?Ãva saportfóliová analýza (matice BCG a GEC) a metódy PIMS a benchmarking, sústre?uje sa na cie?Riadené spoznávanie ? nako?ko je...
If you want to get a full essay, wisit our page: write my essay .
No comments:
Post a Comment