Thursday, April 4, 2013

Strategicky management - skripta

STRATEGICKÝ MANA?MENTStratégia ? súhrn zásad ?i pravidiel, ktoré slú?ia k riadeniu procesov alebo ?inností, rep. ako spôson of a bitch plánovania a riadenia?innosti, ktorými sa má dosiahnu? ur?itý cie?Znaky stratégie:- cie?ové smerovanie- systémový charakter- procesné smerovanie- reálna podstata- vyvá?enos? obsahu a formy- variantnos? rie?enia- smerodajnos? pre ?al?ie rozhodnutia- rozhodujúci význam z viacerých h?adískVÝVOJ STRATEGICKÉHO MANA?MENTU-prechod od jednoduch?ích prístupov k zlo?itej?ím-od mechanických rie?ení k tvorivým-obzvlá?? dôle?itou ?rtou je postupný prechod od predov?etkým interných problémov k skôr k externýmRozhodujúce fázy vývoja strategického mana?mentu:Finan?né plánovanie ? 50. a 60. roky 20. stor., trhová stabilita, dostatok zdrojov, nástroje ? rozpo?tovníctvo a fin. kontrolaPredpovedne tailor-makeované plánovanie ? koniec 60. a za?iatok 70-tych rokov, dôraz na ?asové ?truktúrovanie plánovanias cie?om dlhodobo ovplyv?ova? trhové pôsobenie, efektívne rozhvrhovanie zdrojovExterne orientované plánovanie ? koniec 70. tych rokov, do popredia sa dostáva marketingový mana?ment, zvy?ujúca sakonkurencia, po?iadavka na zvý?enie úrovne strategického myslenia mana?érovStrategický mana?ment (integrované strategické riadenia) ? stále sa rozvíjajúce ?tádium-je chá junký ako systémový proces-h?adá neustálu rovnováhu medzi statickými a dynamickými zlo?kami mana?mentu-prená?a menej záva?nú ?as? zodpovednosti z vrcholovej úrovne riadenia na ?al?ie úrovne riadenia-nové komunika?né prístupy-vyu?ívanie podporných informa?ných systémov-zmena myslenia, zdôraz?ovanie kreativity-uvedomenie si komplexnosti, nepretr?itosti a flexibility riadenia strategického procesuHLAVNÉ CIELE MARKETINGOVÉHO STRATEGICKÉHO MANA?MENTU1.optimalizácia uspokojenia potrieb firmy a jej zákazníkov2.integrovaná marketingová komunikácia s vy?pecifikovanými trhovými subjektami3.

Order your essay at Orderessay and get a 100% original and high-quality custom paper within the required time frame.

organiza?né zabezpe?enie má projektový charakter4.obojsmerná orientácia prostredia, dôraz na rovnováhu medzi vnútornými (firemný mix) a vonkaj?ími (marketingový mix) strategickými aktivitami5.variantnos? rie?eníPRÍSTUPY STRATEGICKÉHO MANA?MENTUPreskriptívny (naria?ujúci) prístup ? mana?ment genus Musí udáva? smer riadeným ?innostiam, ide tu hlavne o cie?ovú orientáciuDeskriptívny (opisný) prístup ? stratégia mô?e vzniknú? aj bez formálneho plánu, ide hlavne o to, ?o podnik v skuto?nosti robíPRÍSTUPY K STRATEGICKÉMU RIADENIU: /vi? rub strany/Racionálne plánovanie ? racionálna analýza a syntéza, presné ur?enie poslania a hlavných cie?ov podniku, vyu?íva saportfóliová analýza (matice BCG a GEC) a metódy PIMS a benchmarking, sústre?uje sa na cie?Riadené spoznávanie ? nako?ko je...

If you want to get a entire essay, order it on our website: Orderessay



If you want to get a full essay, wisit our page: write my essay .

No comments:

Post a Comment